Seçimlere doğru hızla yol alırken adaylar da son "koz"larını oynamaya başladılar. İlimizin iddialı iki partisinden önce büyükşehrin Mhp Adayı Tahir Akgemci televizyona çıkarak "Yüz Ağartan Yüz Proje" ismini verdiği projelerini açıkladı, ardından Ak Parti'nin Adayı Fatih Mehmet Erkoç 196 projesini…
***
Erkoç, önce Mehmet Akif Kültür Merkezi'nde, daha sonra televizyonda projelerini detaylı olarak anlattı. Baktığımızda 196 projenin içinden belki on tanesi “mega” olarak adlandırılabilir ve gerçekleşti(ril)ğinde ilimizi "Marka Şehir" yapmaya yeter.
Örneğin; "Büyük Kentsel Dönüşüm", "Teleferikle Zirveye Yolculuk", "K.Maraş'ta Kumsal Keyfi", "Marka Park", "Güney Çevre Yolu", "Ilıca'ya Beş Yıldızlı Otel", "Kısık Vadisi Yolu", "Şehrin İçinden Kanal Geçirme", "Şehir içi ulaşım ve otopark sorunun kökten çözülmesi" ...
Bunlardan bazıları ulusal basında da yer buldu. Özellikle " yapay plaj" projesi hem yerel basında, hem de ulusal basında ilgi gördü.
***
"Yapay Plaj" ve "Teleferik" Türkiye'de ilk değil... Bazı şehirlerde örnekleri var.. Bunu dile getirirken niyetim projeleri basite indirgemek değil elbette. Bilakis, gerçekleştiğinde Erkoç’a ve beraberinde Kahramanmaraş”a olan getirilerine dikkat çekmek…
Yani hayata geçirildiğinde Kahramanmaraş’la birlikte Erkoç’u da marka yapacaktır! Örneğin Eskişehir'de Yılmaz Büyükşerşen neden "Yılmaz Büyükerşen"? Yahut Ankara'da Melih Gökçek neden "Melih Gökçek"? Kayseri’de Ahmet Özhaseki neden “Ahmet Özhaseki”? (Örneklere ekleme yapılabilir!) Elbette benzer projeleri hayata geçirdiklerinden için!..
***
Genel anlamda sunulan projelerin hepsi uygulanabilir. Hepsi de hayat bulduğu takdirde "Kahramanmaraş'ta değişim"i gerçekleştirecek projeler. Erkoç'un genç, heyecanlı ve kendini kanıtlama gereksinimi, projeleri hayata geçirmesini hızlandıracak ve zorunlu kılacak avantajlar olarak görülebilir.
Ama zamanlama ve "kaynak" açısından problem olmadığı sürece... Erkoç’ta sanırım bu yüzden birçok projesinin zamanlama açısından ucunu açık bıraktı. Televizyondaki konuşmasının satır aralarında nihai tarihin ve hedefin “2023” olduğunu gördük.
Diğer taraftan bu durumu bir “kurnazlık” da sayabiliriz! Beş yıl sonra "hani projeler?" denildiğinde "süre vermemiştim" yahut; "2023 demiştim" diyebilir! (Bunu hiçbir Kahramanmaraşlı temenni etmez!!)
***
Projeler arasında beş yıl içerisinde öncelikle bitirilmesi hedeflenen "Emniyet Meydanı" ve "şehir içi ulaşım ve otopark" sorunu olarak öne çıkıyor ki doğru bir hedef!
"Güney Çevre Yolu"nu sanırım ilk kez Serdar Abi "Artı-Eksi" dile getirmiş ve bir kaç program konuşmuştuk. Fakat Kahramanmaraş-Kayseri Yolu açılmadan (Gerçi tam anlamıyla bittiğini hangi şanslı kuşak görür bilmiyorum!) ve Türkoğlu'ndaki "lojistik merkez" faaliyete geçmeden bitirilmesi gerekir.
"Ilıca'ya Beş Yıldızlı Otel" sevindirici bir proje olmakla birlikte, yeni kuyulara ihtiyaç olacağını da belirtmeden geçmek olmaz.
"Kısık Vadisi Yolu" yerinde, ama güzergâh konusuna açıklık getirilmedi. Kesinlikle Ilıca'dan geçmesi gerekir. Aksi takdirde Ilıca'ya beş yıldızlı değil yedi yıldızlı otel de yapsanız ulaşım problemi devam ettiği sürece hikaye!!
Andırın yolunun 10 kilometre kısaltılması sevindirici fakat yolun kalitesinin artırılması konusu belirsizliğini koruyor.
Ulaşım konusunda kanayan yaramız şehirlerarası yollarımızla ilgili, ve de hava alanımız hakkında da bir şeyler duymak isterdik doğrusu!
***
Çok çekişmeli giden ve iki parti içinde "garanti" olmayan bu yarışta 31 Mart Sabahı Erkoç belki(!!) "Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı" olacaktır, ama projeleri hayat bulduğu zaman ancak "Fatih" olacaktır.
Sevgiyle kalın.