Kahramanmaraş kent merkezinde, nereye giderseniz gidiniz aracınızı park edecek yer bulmakta zorlanıyorsunuz.
Kahramanmaraş’ta neredeyse üç kişiye bir araç düşüyor. Yeni yollar ve otopark ihtiyacı büyük bir sorun haline geliyor. Yol işkencesi dediğimiz de bu olsa gerek.
Kuzey Çevre Yolu inşaatı başlayınca çok mutlu olmuştuk. Çünkü şehir Ovadan dağ eteklerine kayacak, yeni bir şehir doğmasına fırsat verecekti. Ama sonu bizim hayal ettiğimiz gibi olmadı. Mevcut yol Dulkadiroğlu Belediyesine kadar (yaklaşık 2.5 km) hemen yapılmalı ve Gaziantep yoluna bağlanmalıdır.
Küçük Sanayi Sitesi Kuyumcu Kent’inde hizmete girmesiyle çok büyük bir nüfusa ulaşacak.
Sanayide çalışan insanların % 80’i Onikişubat Bölgesinde yaşamaktadırlar. Bu insanların günlük geliş ve gidişleri şehir merkezinde ciddi yoğunluk oluşturmaktadır.
Kuzey Çevre yolunun bir an önce eksik kalan yerlerinin yapılması elzem hale gelmiştir.
Kaldı ki Dulkadiroğlu Belediyesinin Ayvalı Barajı yakınlarına yaptırdığı Kooperatif binaları da o bölge de yeni bir yaşam alanlarının oluşmasında öncü rol oynayacaktır.
Yedikuyular kayak Merkezini tek bir cadde ile şehre bağlamak o bölgede oluşan trafik yoğunluğunu da azaltmak açısından Kuzey çevre yolu bir alternatif olarak yer almaktadır.
Tahminlerimize göre Kuzey çevre Yolu Dulkadiroğlu Belediyesi ve oradan yeni yapılan konutlara kadar uzatılıp ve Gaziantep yolu üzerinde ki Necip Fazıl Hastane kavşağına bağlanması halinde nereden bakarsanız bakınız 500 bin nüfusa yetecek yeni bir şehir kurulmasının yolunu da açacaktır.
Bu kadar büyük bir önemi olan Kuzey çevre yolunun kaderine terk edilmesini anlamış değilim.
Kusura bakmayınız.
Devlette devamlılık anlayışı olmalıdır.
Kahramanmaraş kendi kabuğunu kırmak istiyorsa küçük hesapların dışına çıkmalı, büyük hedefler ortaya koymalıdır.
Kahramanmaraş’ta arsa üretilmediği için maliyetler artmış ve bunun sonucu kiraya ev bulmak bile zorlaşmıştır.
Kira fiyatlarının asgari ücret seviyesine yükseldiği Kahramanmaraş’ta yeni arsalar üretilmeli ve Kentsel dönüşüm başlatılmalıdır.
Kentsel dönüşümü Devletten beklemek çok mantıklı bir şey değildir. Buna Belediye bütçeleri yetmez.
Büyükşehir Belediyesi İmar Planlarında revizyon yapmalı ve Kentsel dönüşüm planlanan yerleri Özel Sektör eliyle hayata geçirmelidir.
Bu yapıldığı takdirde şehirde Okul, cami, park gibi alanlar açılır, caddeler büyür, şehir gelişir.
Bunlar öyle büyük maliyetler gerektiren hizmetler değildir. Akılcı bir yaklaşımla bunların olacağını görüyoruz.
Bana göre Kahramanmaraş’ın gelişmesi açısından birinci önceliği Kuzey Çevre yolu ve bağlantı yollarının yapılması ile birlikte inşaat sektörünün hızlı girişi sağlanmalıdır.
Arsa yoksa, arsa maliyetli ise kimse konut yapamaz. Şehri dağın eteğine çekmek aynı zamanda olası bir deprem içinde büyük önem taşımaktadır.
Şu anki mantık ve kafa ile kaybeden biz oluruz.
Benden söylemesi….