AKEDAŞ AÇIKLAMA YAPTI
Özellikle Sosyal medya hesaplarında son günlerde ödenmeyen fatura borçları sonrasında yaşanan elektrik kesintileri, vatandaşın faturasını yatırması sonrasında ise elektrik açılması ile ilgili gecikmeler yaşandığı şikayeti üzerine
AKADEŞ yaptığı açıklama ile cevap verdi;
T.C. Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu kararı ile 30.12.2012 tarihinde son değişikliği ile yayınlanan Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği (Madde 24-Zamanında Ödenmeyen Borçlar)maddesinin ilgili fıkrasında;
(2)[1] Müşterinin perakende satış sözleşmesi veya ikili anlaşmalar kapsamında öngörülen ödemeleri zamanında yapmaması halinde, nihai tüketicilere enerji tedarik eden lisans sahibi şirketlerin bildirimi üzerine, en geç 5 iş günü içerisinde dağıtım lisansı sahibi tüzel kişiler tarafından elektriği kesilir. Söz konusu durum iki gün içerisinde dağıtım şirketi tarafından ilgili tedarikçiye bildirilir.
Yine aynı yönetmeliğin (Madde 25- Kesilmiş olan elektriğin yeniden bağlanması) maddesinin ilgili fıkrasında;
(2) Elektrik enerjisinin yeniden bağlanması için, müşteri tarafından ödenecek kesme-bağlama bedeli, kesme - bağlamanın dağıtım şirketi tarafından perakende satış lisansı sahibi tüzel kişiye bildirimini takip eden bir sonraki döneme ait ödeme bildirimine yansıtılır.
Görüldüğü gibi T.C. Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu kararı ile 30.12.2012 tarihinde son değişikliği ile yayınlanan Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nde Zamanında ödenmeyen borçlarla ve kesilen elektrik enerjisinin yeniden bağlanmasıyla ilgili ne yapılması gerektiği belirtilmiştir.
Kurumumuz T.C. Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu’nca belirlenen; usul ve esaslar, mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde işlem yapmaktadır.
Kamuoyuna duyurulur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.