Cenevre’de şov başlıyor
Bu yılın Avrupa’daki ilk büşük etkinliği olarak kabul edilen, dünyanın da sayılı fuarları arasında yer alan Cenevre Otomobil Fuarı, 7 Mart’ta basın günüyle kapılarını 87. kez açmaya hazırlanıyor. Brexit’ten yeni ABD yönetimine, büyük birleşmelere kadar pek çok farklı gelişmenin gölgesinde düzenlecek fuarda, özellikle irili ufaklı SUV ve süper spor otomobil yenilikleri ağırlıkta olacak. 19 Mart’a kadar açık kalacak olan fuarda, yaklaşık 900 modelin sergilenmesi bekleniyor. Bu modeller arasında ilk kez dünya ve Avrupa tanıtımı yapılacak 148 otomobil de bulunuyor. 180 firmanın katılacağı fuarda, Türkiye’den firmalar da yerini alacak.
Yüksekten bakanlar
Cenevre’de bu yılki fuarın öne çıkan yenilikleri arasında, son dönemin popüler araçları olarak yaygınlaşan SUV’lar ağırlık kazanıyor. Bu kapsamda Citroen C-Aircross, Opel Crossland X, Range Rover Velar, Volvo XC60, fuarın öne çıkacak yenilikleri arasında olacak.
Bununla birlikte süper spor modeller de, her zamanki gibi ziyaretçilere heyecan aşılayacak. Nitekim 789 beygirlik Ferrari 812 Superfast, Pagani Huayra Roadster ve Singapurlu bir şirketin konsept olarak tanıtacağı “Dendrobium”, fuarda ses getirecek.
Birleşmenin ilan gibi toplantı...
Cenevre Otomobil Fuarı, ilginç bir toplantıya da sahne olacak. Nitekim General Motors’un Avrupa’daki kalesi olan Opel’in, PSA Peugeot Citroen tarafından satın alınması sürecinde sona yaklaşıldığının göstergesi olarak, GM ile PSA’nın fuarda ortak bir basın toplantısı düzenleyeceği açıklandı. Bu toplantı öncesinde de, bugün, yine bir açıklama yapılması da bekleniyor. Basına sızan iddialara göre PSA, Opel için 1.8 milyar euro’ya yakın bir ödeme yapacak, ancak bunun sadece yarısına yakınını nakit olarak verecek. PSA’nın, kalan kısmını da hisse olarak vermesi bekleniyor.
Otomotiv ihracatında şubat bereketi
Türkiye otomotiv sanayi, ihracattaki hareketliliğini geçtiğimiz ay da devam ettirdi ve “son 10 yılın en iyi Şubat ayı”na imza attı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre otomotiv ihracatı şubat ayında yüzde 12.5 artışla 2 milyar 230 milyon dolar oldu. İhracatta 2 milyar dolar barajını aşmayı 5 aydan bu yana aralıksız sürdüren endüstrinin, Türkiye ihracatından aldığı pay da yüzde 20 olarak gerçekleşti.
OİB verilerine göre Şubat’ta binek otomobil ihracatı yüzde 60 artışla 932 milyon dolara ulaşırken, otomotiv yan sanayi ihracatı yüzde 3 düşüş kaydetti ve 735 milyon dolar oldu. Aynı düşüş, hafif ticari araçta da görüldü ve yüzde 18 azalmayla 384 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Otobüs, minibüs, midibüs ihracatı da geçen yıl ile aynı seviyede kalarak 127 milyon dolar oldu. Otomotiv yan sanayinde en büyük pazar olan Almanya’ya ihracat yüzde 6, İran’a ise yüzde 38 artarken, Fransa ihracatında yüzde 16, İtalya yüzde 13, ABD yüzde 27 düşüş yaşandı. Binek otomobilde en büyük pazar İtalya’ya ihracat yüzde 57 artarken, Fransa’ya yüzde 33, Almanya’ya yüzde 65, İngiltere’ye yüzde 55 ve ABD’ye yüzde 203 arttı.
Bununla birlikte OİB verilerine göre, Şubat ayında Almanya’ya ihracat toplamda yüzde 1 azalırken, İtalya’ya yüzde 32, ABD’ye yüzde 49 arttı.
‘Yılın Otomobili’ne 7 finalist
Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından bu yıl ikinci kez düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” yarışmasının finalistleri belli oldu. OGD üyesi 77 otomotiv gazetecisinin yaptığı oylama sonucunda, Ocak 2016-Şubat 2017 tarihleri arasında Türkiye’de satışa sunulan 25 aday otomobilden 7’si finale kalmaya hak kazandı. Finale kalan araçlar Honda Civic, Mazda MX-5, Peugeot 3008, Renault Megane, Seat Ateca, Toyota C-HR ve Volvo S90 oldu.
Bu 7 finalist, PPG Türkiye Otomotiv Tamir Boyaları ana sponsorluğu, Bridgestone, Intercity ve Shell Helix Motor Yağları co-sponsorluğunda düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili 2017” yarışmasında birincilik için mücadele edecek. 7 otomobilin test sürüşü 4 Nisan 2017 tarihinde Intercity İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek ve ardından 7 Nisan’da ikinci oylamaya geçilecek. Bu oylamada her jüri üyesi, sahip olduğu 250 puanı adaylar arasında dağıtacak. En fazla puan alan finalist, Türkiye’de Yılın Otomobili seçilecek.
Birincinin açıklanacağı ödül töreni ise 11 Nisan 2017 tarihinde gerçekleştirilecek.
OGD üyeleri, seçim yaparken “tasarım”, “yol tutuş”, “ergonomi”, “yakıt tüketimi”, “güvenlik”, “donanım”, “fiyat-değer oranı” gibi kriterlere göre oy verecek.
İşinin ‘uzman’ı Expert Türkiye’de
Peugeot’nun hafif ticari sınıfındaki temsilcisi Expert, yeni nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. Markanın Türkiye’deki ticari araç satışlarındaki önemli kozu alması öngörülen Expert’in fiyatı, 81 bin 500 TL’den başlıyor.
Adı “uzman” anlamına gelen Expert’le, Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de hafif ticari araç pazarındaki paylarını artırmayı hedeflediklerini belirten Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, geçen yıl 6 bin civarında panelvan araç satıldığını, bu sınıfta satışların son yıllarda sürekli artış kaydettiğini hatırlatarak “Bu yıl da benzeri bir miktara ulaşmasını bekliyoruz. Yıl sonuna kadar 1000 adet satarak, yüzde 15 civarında pazar payı alma hedefindeyiz” dedi.
Markanın yeni tasarım kodlarını bünyesinde barındıran Expert, 1.6 lt ve 2.0 lt dizel motor seçeneklerine sahip. “Kompakt” ve “Uzun” olmak üzere iki farklı gövde uzunluğuyla Türkiye’de satışa çıkan Expert’in “Kompakt” versiyonu 4.6 m uzunluğuyla 5.1 metreküp kargo hacmi ve 3.32 m kargo uzunluğu sunuyor. “Uzun” versiyonda ise uzunluk 5.30 metre olurken, 6.6 meteküpe kadar kargo hacmi ve 4 metreye kadar kargo alanına sahip.
Yeni Peugeot Expert, ayakla da kumanda edilebilen otomatik sürgülü yan kapılar, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, standart arka park sensörüne ek olarak “Visiopark” denilen ve zoom özellikli arka kamera gibi donanımlar sunuyor.
İkinci el hızlandı hedef erken tuttu!
Geçen yılın sonlarında gelen ÖTV düzenlemesi ve döviz kurlarındaki yükselişin yeni otomobil fiyatlarına yansıması, 2017’de 2. el pazarına ilgiyi artırması bekleniyor.
Otoshops Genel Müdürü Tuğrul Denizaşan, “Fiyat açısından daha cazip hale gelen 2. el pazarı, 2016’nın son döneminde ivme kazanırken, ilgi, bu yılın ilk aylarında da devam etti. 2016 yılını 4 milyon 727 bin otomobil satışıyla kapatan 2. el pazarında, bu yıl yüzde 15’e yakın büyüme bekliyoruz” dedi. Fiyat avantajı nedeniyle 2. el otomobil almayı tercih eden bir kitle oluştuğunu söyleyen Denizaşan, “Özellikle lüks segmentlerde 2. el modellere talep daha da yoğunlaştı. Satışını gerçekleştirdiğimiz her 10 araçtan biri lüks segmentten. 2. elde en çok rağbeti dizel motorlu otomatik vitesli araçlar görüyor. Yakıt tüketimlerinin düşmesi benzinli otomatik araçları da daha cazip hale getirdi” diye konuştu.
Denizaşan Ekim ayında faaliyete geçtikten sonra yılsonuna kadar hedefledikleri 1.400 adedi geçip 1.593 adede ulaştıklarını söyleyen Denizaşan “Böylece 2016 yılı hedeflerimizin üzerine çıktık. 13 noktayla başladık ve 2017 hedefimiz olan 20 satıcıya 2016 sonunda ulaştık” diye konuştu. Denizaşan 2017 hedeflerinin 5 bin adet olduğunu belirterek, yetkili satıcı sayılarını da 30’a yükseltmek istediklerini kaydetti.
Fleetcorp ile Renault’dan işbirliği
Operayonel araç kiralama sektöründe faaliyet gösteren Fleetcorp, “Renault Filo Kiralama”nın operasyon tarafını da yöneterek 2 binden fazla müşterisine hizmet veriyor. Fleetcorp CEO’su Barbaros Çıtmacı, “Renault Filo Kiralama hizmetimiz ile iş ortaklarımız, yurt genelindeki Renault ve Dacia showroomlarında sahip olmak istedikleri araç için, satın alma alternatifi olarak filo kiralama hizmetine de ulaşabiliyor” dedi. Vergi levhası olan, tüzel yapıya sahip, 3 yıl ve üzerinde faaliyet gösteren kuruluşlar, Renault Filo Kiralama’dan yararlanabiliyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.