TEKİR VE ÇAĞLAYAN TÜNELLERİ TRAFİĞE AÇILDI

TEKİR VE ÇAĞLAYAN TÜNELLERİ TRAFİĞE AÇILDI
Yapımına 2007 yılında Özel İdare imkanlarıyla başlanılan sürekli proje değişikliği nedeniyle yaklaşık 16 km toplam uzunluğunda 13 tünelli Göksun yolunda iki tünel daha trafiğe açıldı

Yapımına 2007 yılında Özel İdare imkanlarıyla başlanılan sürekli proje değişikliği nedeniyle yaklaşık 16 km toplam uzunluğunda 13 tünelli Göksun yolunda iki tünel daha trafiğe açıldı

Türkiye’de yapımı en uzun süren yollardan biri olan Kahramanmaraş- Göksun yolunda Tekir ve Çağlayan tünelleri de trafiğe açıldı.

Yapımına 2007 yılında Kahramanmaraş İl Özel idaresinin imkanlarıyla başlanılan ve mevcut yolun genişletilmesi şeklinde yapımına başlanılan duble yol inşaatı 2011 yılından sonra farklı bir evreye girdi. İlk başlarında bir yada iki tünelin yapılacağı ifade edilirken bu gün itibariyle yol standardı ve eğimi açısından Türkiye’de standardı en yüksek yol haline geldi.

Kahramanmaraş- Göksun yolu 90 km’den 65 km’ye düşmesinin yanı sıra % 5 yol eğimi ile Türkiye’nin eğimi en düşük standardı en yüksek yolları arasına girdi.

Bilindiği gibi 13 tünel ve 5 civarında da viyüdük ve köprüden oluşan Kahramanmaraş- Göksun yolunda tünellerin toplam uzunluğu 15 bin 950 metre olacaktır.

KAHRAMANMARAŞ- GÖKSUN YOLUNUN GENEL DURUMU

Tekir tüneli uzunluğu 1.150 metre, Çağlayan tüneli uzunluğu 2.500 metre olarak hizmete açılmıştır. Daha önce açılan Tekir - Göksun arası tünellerin uzunluğu 4.470 metredir. Dolayısıyla şu ana kadar açılan tünellerin toplam uzunluğu 8.120 metre olmuştur. 2018 de bitecek olan Menzelet barajı yol ayrımı Gökçe Mağara - Fırnız Çayı arası yapılacak olan beş tünelin toplam uzunluğu 7.840 metredir. Bu beş tünel içerisinde en uzun olan tünelin uzunluğu ise 3.678 metredir. Bu tünel meşhur Bolu (3.025 metre) tünelinden 653 metre daha uzundur. Şu anda bu tünellerde inşaat filli gerçekleşme oranı %75'dir. 2018 yılında bu tünellerinde bitmesiyle Göksun - Kahramanmaraş arası tünellerin toplam uzunluğu 15.950 metre olacaktır. Bu durum Türkiye’de iki ana yerleşim arası en uzun mesafe olarak hatırlanacaktır.

GÖKSUN YOLUNUN HİZMETE GİRMESİ BÖLGEYE İVME KAZANDIRACAKTIR

Doğu ve Güney Doğu'yu İçanadolu başta olmak üzere batıya Ankara- İstanbul başta olmak üzere Kahramanmaraş-Göksun yolu yakınlaştıracaktır.

Yol standardının yüksek olması doğudan batıya seyretmek isteyen özel araç sürücüleri başta olmak üzere nakliyat kamyonları yol eğiminden dolayı Mersin- Pozantı yolunu kullanmak yerine bu yolu tercih edeceklerdir.

Öte yandan Karadeniz'i- Akdeniz'e bağlayacak yol güzergahı üzerinde bulunan Göksun ilçemiz başta olmak üzere Tekir ve diğer yerleşim yerlerinde de ticari canlılık gelişecektir.

2018 yılı sonunda tamamen hizmete girecek olan Kahramanmaraş-Göksun kara yolu biterken Kahramanmaraş kent merkezinde de Güney Çevre Yolu için çalışmalar çok hızlı bir şekilde yapılmalıdır.

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.