Serdar Erdoğanyılmaz

Serdar Erdoğanyılmaz

Hava Alanı Hikayesi...

Bu hikaye 1988 yılında başladı.

O dönem  Belediye Başkanımız  Sayın Hacı Ali ÖZAL gündeme almıştı.

1992 yılında Antep Belediye Başkanı  Celal DOĞAN'IN da   gündemindeydi.

Antep- Maraş Havaalanı için teknik  inceleme ve çalışmaları  yaptırdı.

Teknik Uzmanlar Narlı'yı uygun gördü.

Celal DOĞAN bizim idarecilere ortak yapalım  teklifi  getirdi ama bizimkiler anlayamadığım  nedenlerle kabul etmedi.

Bu  durumu  bizzat Sayın Celal DOĞAN'A sorup öğrenebilirsiniz.

Sayın DOĞAN  uzun süre bekledikten sonra 1995 yılında   mevcut havaalanlarına  yatırımı hızlandırdı.

Oğuzeli sınırında bulunan bu alan konum itibariyle ve hava şartları nedeniyle Anteplilere  halen sorun yaşatıyor.

                     ***

Narlı'da sisin daha az olması, rüzgarların uygunluğu  ve yüksek tepelerin olmaması,  yeni  havaalanı için  gerekli olan  teknik şartları sağlıyordu.

Üstelik  Aksu Çayı'nın kenarında  DSİ seddelerine  paralel ve rüzgar yönüne uygun ,  4000m.uzunluğa  kadar pist yapılabilecek  yer  ve yerler de bulunuyor.

Bir de istimlak sorununun kolay olmasını eklerseniz,  yer uygunluğu  tartışılmaz oluyordu.

Bütün bu teknik çalışmalar yapılmışken, her şey hazırken,  1100m. rakımlı, kış aylarında sık sık don riski olan Karabıyıklı platosu ortaya çıktı.

Bu arada şunu da belirtmek istiyorum; Antepliler burada yapılacak  bir havaalanı ile ilgilenmiyor ve "Olsa olsa bize yedek alan olur." diyorlar.

Bu nedenle  biz başımızın çaresine bakmalıyız.

                   ***

Boşa geçen bir kaç yıldan sonra  şimdi tekrar döndük Narlı  Ovası'na...

Ben, yapılan teknik çalışmaları yakından bilen  bir mühendis olarak bu konuda birkaç defa yazdım ve görüşümü bildirdim ama pek dinleyen çıkmadı.

Şimdi  Kahramanmaraş için çok şanslı bir döneme girdik.

Havaalanı sorunumuz  bu dönemde kesinlikle çözülür İnşallah.

Sayın Bakanımız Mahir ÜNAL bizim için son fırsattır.

Kesin çözüm için, bu işi bilen ortak akıl sahipleri  olarak, Sayın ÜNAL'I  doğru yönlendirmeliyiz.

               ***

Sonuç olarak Narlı'ya yeni havaalanı bir zarurettir.

Ancak, yeni havaalanı yapılıncaya kadar da mevcut  havaalanımızın riskleri azaltılmalıdır.

Örneğin  alanımız teknik olarak    ILS sistemine uygun değildir ama Uyduya Dayalı Yaklaşma Sistemi(rnp apch)  ve Lokalizer/DME  sistemi şu ana kadar   kurulmadıysa mutlaka acilen tahsis edilmelidir.

Bir tek bir  Kahramanmaraşlı  vatandaşımızın   canı 2-3 milyon dolar etmez mi?

Ayrıca , Kış ve Bahar  aylarında sabahtan öyle saatlerine kadar alanımız üzerinde yoğun sis  oluşmaktadır.

Bu nedenle sabah İstanbul'dan kalkan uçak sık sık  tehir  yapmakta ya da iptal olmaktadır.

Bu  sorunu çözmek için  kış tarifesinde sabah erken uçuşları yerine öyle saatlerine uçuş konmalıdır.

Bir mühendis olarak yıllardır havaalanı konusunun içindeyim.

Şimdilik bildiklerimi özetleyerek görevimi yapmış oldum.

Hayırlı günler.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Serdar Erdoğanyılmaz Arşivi