Veli KARALAR
Ilıca Yolu Ve Veysi Kaynak
Ilıca şanslı bir yer...
Allah’ın, (cc) kullarına verdiği “nimetlerin” birçoğunu burada bir arada görmek mümkün. Sıcak sular, buz gibi soğuk sular, temiz hava, yaylalar, tarihi yerler ve doğal güzellikler…
Galiba tek şanssızlığı Kahramanmaraş’ta bulunması!!
Peki neden “şanssız”?
Şansız çünkü; (klişe bir cümle olacak ama..) kıymeti bilinmiyor, hak ettiği değeri bir türlü görmüyor. “Kentin en çok yerli turist alan tek merkezi” olarak yerel ekonomiye büyük katkısı olduğu halde, siyaseti otoritelerden yeterli alakayı görmüyor ve buna bağlı olarak devlet hizmetlerinden faydalanamıyor.
Bunlardan biri ve en başlıcası yol…
“Ilıca Yolu” uzun yıllardır şehrin gündeminden hiç düşmüyor. “Yapılacak” diye söz vermeyen siyasetçi kalmadı gibi. Ancak bir arpa boyu yol da alınamadı ne hikmetse.
En son söz veren Sayın Mahir Ünal olmuştu(!!)
***
Aşağı-yukarı bir yıl önce…
Yani 12 Haziran seçimleri öncesi, Onikişubat Belediyesi’nin temel atma töreni için “Grup Başkanvekili” olarak Sayın Mahir Ünal da (nihayet!!) Ilıca’ya gelmişti. Yolun durumunu zaten görmüştü, ama biz de hatırlatmıştık ayaküstü...
Hatta kendisi de en önemli sorunun “yol” olduğunu beyan etmiş; Ilıca’yı çok gelişmiş(!!) bulmuş, hatta en kısa sürede tekrar geleceğini söylemişti.
***
Akabinde, aynı tarihten bir hafta sonra (Sanırım 21 Mayıs 2015) Kervanhan’da basının karşısına çıktığında da sormuştuk:
“Sayın Başkanım; geçtiğimiz hafta Ilıca’ya geldiniz. Ilıca’nın en önemli sorununun yol olduğunu gördünüz. Peki kısa vadede bu konuda ne düşünüyorsunuz?”
Sayın Ünal danışmanları ile yaptığı istişare sonunda cevap olarak; “Ilıca Yolu’yla ilgili; Ilıca Yolu’nu seçimlerden sonra biz, Kalkınma Bakalığı’nın YPK üzerinden programa alması için görüşmemizi yaptık. Yani öncelikle oranın Kalkınma Bakanlığı’nın yatırım programına aldırdıktan sonra bütçesini ayarlayıp inşallah Karayolları üzerinden faaliyete geçeceğiz. Çağlayancerit Yolu, Göksun-Elbistan Yolu ihaleye çıkacak. Aynı şekilde Ilıca Yolu…
Çünkü Ilıca bizim için şu açıdan da önemli; çünkü Ilıca aynı zamanda bir turizm bölgesi. Ciddi bir turizm bölgesi.
O yüzden bizim için önemli!”
(Bu soru-cevabın videosu kayıtlarda mevcut!)
Güzel ve tatmin edici bir cevap değil mi?
İlerleyen süreçte Göksun-Elbistan, Kahramanmaraş-Çağlayancerit yollarının ödeneği de çıktı, ihalesi de yapıldı, yapımına da başlandı.
Ama Ilıca Yolu’nda maalesef yine bir ilerleme yok.
(……)
Sayın Mahir Ünal eğer “Turizm Bakanı” olarak kalsaydı (en azından kendi alanına girdiği için) bu konuyu takip edecekti, etmek zorundaydı(!!)
Gerçi, yine edeceğine, sözünü yerine getirmek için elinden geleni yapacağına eminim.
Çünkü O “Mahir Ünal”…
***
Ama şimdi kapısına dayanacağımız, bizi belki daha iyi anlayacak, Ilıca’yı daha yakından tanıyan ve seven biri daha var.
Sayın Veysi Kaynak…
Üstelik Başbakan Yardımcısı.
Gururumuz, medarı iftiharımız, güvencemiz…
Yani 20-25 kilometrelik bir yolun yapımı için “kaşını oynatması” yeterli olacak kudretli biri.
Üstelik bu davranış, Ilıca’nın üzerine karabasan gibi çöken “ilgisizlik” algısını da yıkacaktır.
Kaldı ki geçmişteki bir takım “haksızlıklar” yaşanırken, Sayın Veysi Kaynak dimdik duruşu ile Ilıca’nın ve Ilıcalılar’ın yanında yer almıştır.
Bu onurlu ve asil davranışı ile de Ilıcalılar’ın gönlünde taht kurmuştur.
Kadirşinas Ilıcalılar bunu unutmamışlardır ve her zaman, her platformda minnettarlıklarını dile getirmişlerdir.
Hatta Sayın Veysi Kaynak Bey’in Başbakan Yardımcısı olarak açıklanması Ilıca’da oldukça olumlu karşılanmıştır.
***
Kısacası, “Ilıca Yolu” konusunda “top” Sayın Başbakan Yardımcımız’da … Eğer Sayın Veysi Kaynak Ilıca Yolu’nu yaptırırsa, Ilıcalılar bunun altın da kalmaz ve heykelini diktirir.
Bunu da yazın bir kenara.
Hayırlı Ramazanlar…
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.