Kahramanmaraş’ta binecek uçak yok! Yeni bakan memleketi Trabzon’a 2’ncisini yapacak!
Bakanı Uraloğlu, 2022 yılına göre 818 bin 23 nüfuslu Trabzon’a yeni havalimanı yapılırken mevcut havalimanının da görev vermeye devam edeceğini söyledi.
Bu durum, uçakların inmeye imtina ettiği, vatandaşın binmeye uçak bulamadığı Kahramanmaraş Havalimanını akıllara getirdi. Yıllardır hava yolu sorunu çözülmeyen bir milyon 177 bin 436 nüfuslu kentin sahipsizliğini gözler önüne serdi.
Kahramanmaraş’ın en önemli ihtiyaçlarının başında gelen havalimanına gerekli yatırım yapılmazken, halen bir havalimanı bulunan ve düzenli şekilde çalışan Trabzon’a 2.’nci Havalimanı yapılacak olması depremzedeleri üzüyor.
Bakan Uraloğlu hemşerilerine verdiği müjdede şunları söylüyor;
“Hem yapacağımız iyileştirme çalışmaları ile yenileyeceğimiz mevcut havalimanımız hem de daha sonra inşa edeceğimiz yeni havalimanı şehre yakışacak, daha geniş, ferah ve modern bir şekilde hem vatandaşlarımıza, hem de Trabzon’a gelecek misafirlerimize hizmet verecek.” dedi.
Trabzon Havalimanı’nın yolcu kapasitesini karşılamakta zorlandığını kaydeden, Bakan Uraloğlu yapılan planlamaya ilişkin şu bilgileri verdi;
“Trabzon Havalimanı, yılda 4 milyon yolcu kapasitesi ile ülkemizin en önemli havalimanları arasındadır. İç hat yolcu sayısında ülkemizin 7’nci dış hat yolcu sayısında da 10’ncu havalimanıdır. Bu doğrultuda, uçuşları aksatmayacak şekilde yeni bir havalimanı yapımı planlandı. Planlama doğrultusunda öncelikle mevcut tesislerin gelişimine yönelik çalışma yapılıyor. Önce mevcut pistin kuzeyine dolgu yapılarak, ikinci bir pist yapılması üzerine çalışılmıştır. 30 metre olan mevcut pist kotu sağlanacak. Gereken dolgu maliyeti ve bu pistin yapılması halinde dahi üstyapı tesislerinin yenilenemeyecek olması, yolcu kısıtının devam edecek olması dikkate alındığında Ordu, Giresun ve Rize Artvin Havalimanları örnekleri gibi deniz üzerine yeni bir havalimanı yapılması hem daha ekonomik hem de önümüzdeki on yıllar için daha uygun görülmüştür. Trabzon Havalimanı’nın öncelikle müdahale edilmesi gereken kısmı Pist, Apron, Taksiyolu gibi üniteleri içeren Altyapı Tesisleridir. Pist eksen hattının iki tarafında olması gereken 140’ar metrelik şerit sahalar, pist uzunluğu kısıtı, elektronik seyrüsefer cihazları ve mania sorunları dikkate alınarak, uluslararası standartlarda bir havalimanı olabilmesi için altyapı tesislerine ivedilikle müdahale gerekmektedir. Bu çalışmalar kapsamında da bölgede bulunan Trabzonspor Tesisleri hiçbir şekilde zarar görmeyecek. Trabzon Havalimanı’nın yapılacağı alanda arazi kullanımı ve mülkiyet durumları ile ilgili de çalışma yapılmıştır.”
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.