Emojini seç hislerini anlat

Emojini seç hislerini anlat
Son dönemlerin popüler dijital iş yeri platformu Knowizz’in, 2 bin kişi üzerinden topladığı verilerde genel olarak en çok seçilen emoji, yani duygu durumu, %32 ile düşünceli

Son dönemlerin popüler dijital iş yeri platformu Knowizz’in, 2 bin kişi üzerinden topladığı verilerde genel olarak en çok seçilen emoji, yani duygu durumu, %32 ile düşünceli, %28 ile mutlu, %17 ile stresli. Düşünceli, stresli ve mutsuz emojilerinin en çok tercih edildiği gün elbette ilk iş günü olan Pazartesi. Mutlu ve heyecanlı emojileri ise Cuma gününün klasik emojileri. Bir ilginç sonuç ise mutlu emojisinin Çarşamba günleri de yüksek oranda seçilmesi. İşte Çalışanların duygu durumları verileri…

Kurumların talepleri doğrultusunda onlara özel dijital paket çözümler sunan Simternet’in yeni nesil dijital iletişim platformu olan Knowizz, 2 bin çalışan verileri ile hayata geçirdiği duygu durumu anketinin sonuçlarını açıkladı. Knowizz kullanıcılarının, en mutsuz ve düşünceli oldukları gün Pazartesi… En mutlu oldukları gün ise klasik olarak Cuma günü olarak kaydedildi. Verilerde çıkan en ilginç sonuç ise Çarşamba gününden geldi… Çalışanlar Çarşamba günü mutlu emojiyi seçti. Hafta ortasına gelinmiş olması ve bir önceki haftadan yığılan işlerin ancak toparlanmış olması, mutlu emojisinin Çarşamba günüde seçilme sebebi olarak gösteriliyor.

Çalışanların en keyifli bulduğu modül “Mood Bar”

İçeriğinde teşekkür modülü, fikir küpü, mini anketler, sosyal paylaşım ağları, çekiliş, mood bar ve blog yer alan dijital işyeri platformu Knowizz ‘in elde ettiği verilerin sonucunda, çalışanların en keyifli bulduğu bölüm modül Mood Bar oldu. Mood Bar, Knowizz sayfası kullanıcı tarafından her ilk açıldığında o günkü modunu emojiler ile tanımlamasını istiyor. Bu emojiler kurumlar tarafından seçilebiliyor. Kurumların en çok sorguladıkları duygu durumları; mutlu, mutsuz, düşünceli, heyecanlı ve stresli. Mutsuz seçiminizi gören iş arkadaşlarınız hemen sizin kapınızı çalıyor.

Mutlu emojisini %59 oranla kadınlar kullanıyor

Mutlu emojisini %59 oranla en çok kadınlar kullanıyor. Ve %69 oranla en heyecanlı olanlar kadınlar. Mutsuz emojisini %38 oranla en az kullanan kadınlar. Mutsuz emoji %62 oranla daha çok erkeklerin tekelinde. Ve erkekler kadınlara göre %67 oranında daha düşünceli. Yapılan anketlere genel olarak bakıldığında mutsuz emoji seçiminin %14 gibi düşük bir oranda olması Dijital İş Yeri platformu sayesinde çalışanların daha keyifli, renkli, canlı, rahat, pratik, hızlı, sosyal ve samimi bir iletişim ortamında iş yapıyor olmalarından kaynaklandığı ortaya konuluyor.

Knowizz kullanıcılarının şirket içi iletişimi yüzde 44 arttı

Simternet kurucusu ve CEO’su Ataol Ay Knowizz’i devreye alan kurumlar ile yapılan öncesi ve sonrası anketlerinde aşağıdaki verimlilik ve farkındalık artışlarını ölçümlendi diyor ve ekliyor “Yapılan araştırmalara göre beyaz yakalı bir çalışanın e-postaları içinde bilgi ve belge arama süresinin günlük ortalama 45 dakika olduğu ölçümlenmiştir. Yine yapılan araştırmalara göre 2020 yılı itibariyle bilginin kendini ikiye katlama süresi 12 saat civarında olacak. Dijital Çağ adıyla anılan bu süreç sonrasında, artık sadece anlık bilgi değerli olacak. Knowizz ile 45 dakikalık bu süreç anlık bilgiye yani sıfır zamana indiriliyor. Knowiz kullanıcılarından elde edilen verilere göre uygulamanın kuruma sağladığı faydaları şöyle sıralayabiliriz;

Kurum içinde daha etkin iletişim kanalı oluşturarak, çalışanların şirket ve çalışma arkadaşları ile ilgili gelişmelerden haberdar olma oranı %68 oranında artırıldı.

Çalışanların şirket içi iletişime katılımları %44 oranında arttırıldı.

İç iletişimdeki artış %80 oranında e-maillinglerinin azaltılması ile sağlandı.

Çalışanların her gün %30, her hafta %70, her ay %100 platforma erişerek, kullanım ilk ay sonunda üst seviyelere ulaşmaktadır.

Dijital iş yeri ile; çalışan katılımı ve memnuniyetinin %40 mertebesinde arttığı gözlemlenebiliyor.

Belirli bir süre içindeki toplam zaman kazancına bakıldığında; Sadece HR ve IT tarafındaki operasyonel destek hizmetlerinin %25 civarında azaldığı gözlemlenebiliyor.

Görev tanımlarının, performans kriterlerinin de platform üzerinden devreye alınması sonrasında verimlilik artarak, toplam operasyonel giderlerinde %25-30 aralığında bir verimlilik sağlanabiliyor.

İşten çıkış oranları %30 mertebesinde azalıyor.

 

 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.