12 TÜNEL 5 VİYADÜKLÜ YOL 2018 SONUNDA HİZMETE GİRİYOR
Kahramanmaraş’ın kanayan yarası olarak görünen Kahramanmaraş- Göksun yolunda mutlu sona yaklaşılıyor. 12 Tünel 5 viyadükün yer aldığı yolun bir kısmı bu yılın Kasım ayında hizmete girerken kalanı ise 2018 yılı sonunda hizmete giriyor.
AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Uğur Dilipak, yoğun trafiğin etkili olduğu Kahramanmaraş-Göksun karayolundaki tünel projelerinde çalışmaların kesintisiz bir şekilde devam ettiğini belirterek, tünellerin 2018 yılı itibariyle hizmete açılacağının müjdesini verdi.
Çalışmaların hummalı bir şekilde devam ettiği Kahramanmaraş-Göksun tünellerinin tamamlanmasıyla, yoğun trafiğin etkili olduğu Kahramanmaraş-Göksun arasında yolculuk süresi önemli ölçüde azalacak. Kahramanmaraş-Göksun arasındaki 20 kilometrelik bir alanda yapılan projede, 7 bin 569 metre uzunluğunda 5 adet tünel bulunuyor. Araçların gidiş ve geliş için kullanacakları iki ayrı yolun 4 bin 300 metresi tamamlanırken, tünellerde çalışmalar son süret devam ediyor. Kolin-Limak iş ortaklığı ve Duygu Mühendislik İnşaat’ın yüklenici firma olduğu Kahramanmaraş-Göksun tünelleri, Bitümlü Sıcak Karışım (BSK) seviyesinde tamamlanarak, 2018 yılı itibariyle faaliyete geçmesi bekleniyor.
Kentte görev yapan yerel ve ulusal basın mensupları ile Kahramanmaraş-Göksun karayolundaki tünel projelerini inceleyen AK Parti Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Uğur Dilipak, tünellerdeki çalışmalar hakkında gazetecilere bilgi verdi.
“TÜRKİYE’NİN EN RANTABLE (VERİMLİ) TÜNELİ OLACAK”
2018 yılı itiribariyle tünellerin tamamlanacağını belirten Dilipak, yoğun trafiğin etkili olduğu Kahramanmaraş-Göksun arasında yolculuk süresinin önemli ölçüde azalacağını söyledi. 24 saat esasına göre hummalı bir şekilde çalışmaların devam ettiğini belirten Dilipak, “Gökçe mağaranın oradan girip Fırnız Şehitlik mevkiinden çıkan 5 tane tünelimiz var. 5 tünelimizin en uzununu içerisinde ki çalışmaları inceledik. Günlük ortalama 3 ile 5 metre arasında ilerleme hızları var. Bu tabi normal. Bizde bunu daha önce İstanbul tünellerinde gördüğümüz için burada ki ilerleme hızı çok iyi. 3 vardiyalı şekilde devam ediyor. Yani 24 saat çalışma esasına göre. Böyle bir çalışma olmasa burada ilerleme olmaz. Çünkü her bir buçuk metre de bir, bir günlük vardiya yani 3 metrelik çalışma için 3 vardiya olması gerekiyor. Müteahhidimiz burada 3 vardiya şeklinde yani 24 saat esasına göre çalışma yapıyor. Buradan müteahhidimize ve karayollarımıza teşekkür ediyoruz. Bu çalışma hızlı bir şekilde ilerliyor. Hukuki engellerimiz kalmadı. Bu iş inşallah 2018’in sonunda bitecek. İçinde bulunduğumuz tünel 3 bin 650 metreyle en uzun tünel olacak. Toplam 5 tüneli tamamladığımız zaman Kahramanmaraş’ımızın şuan ki mevcut yolunu da kısaltacak. Bu tüneller sayesinde Kahramanmaraş kuzeyden güneye yapılan Türkiye’nin en ciddi, en işlek, en rantabl yolu haline gelecek. Burada emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz” dedi.
“AK PARTİ’NİN VERDİĞİ ÖNEMİN EN BÜYÜK KANITI”
Yapımı devam eden Kahramanmaraş-Göksun arasındaki 5 tünelin tamamlanmasıyla birlikte Göksun tünellerinin, Türkiye’de bir ilden bir ilçe arasındaki en uzun mesafeli tünel olacağının belirten Dilipak, AK Parti hükümetinin Kahramanmaraş’a büyük önem verdiğinin altını çizdi. Dilipak, “Tünellerimizin aynası mevcut ve tünellerimizin aynası ile birlikte çekim yaptığımız yerden tünelimiz yapılıyor. Bu tünelle de başlandı. Bu güzergah üzerinde 3 bin 600 metreliğin bir ilerisindeki tünelle karşılaştık. Bu tünelde hızlı bir şekilde bitecek. Bu güzergahımızda 2018’in sonuna doğru bitmiş olacak. Bu yolla ilgili herhangi bir hukuki sürecimiz kalmadı. Bu yolu 2018’in sonunda faaliyete geçireceğiz. Ama geldiğimizde Andırın yol ayrımı güzergâhından geldik. Geldiğimiz noktada da BSK dediğimiz, bitümlü sıcak karışımı yani halk diliyle de söylenen beton asfaltımızı hızlı bir şekilde devam ediyor. Andırın yol ayrımından Göksun’daki en son Ahmet Eskalen tünellerinin çıkışına kadar BSK’ımız bu yıl içerisinde Kasım ayı içerisinde bitmiş olacak. Şuan ki gördüğümüz tünelimiz ise 2019’da 5 tane tünel bittiği zaman Türkiye’de ki bir ilden, bir ilçe arasında ki uzun mesafe 16 buçuk kilometre gibi tünel uzunluğuna ulaşmış olacak. Buda AK Parti’nin Kahramanmaraş’a verdiği önemi gösterir” şeklinde konuştu.
“KAHRAMANMARAŞ-GÖKSUN ARASI 18-22 KİLOMETRE KISALACAK”
Tünellerin tamamlanmasıyla birlikte Kahramanmaraş-Göksun arasındaki yolda 18 ile 22 kilometre arasında bir kısılma olacağını belirten Dilipak, “Göksun Kahramanmaraş arasında 18 ile 22 kilometre bir kısalma ön görülüyor. Bu 16 buçuk kilometreyle de Türkiye’nin bir güzergâh boyundaki en uzun tünel uzunluğuna ulaşmış oluyor. Bu yolla yaklaşık 16 buçuk kilometreyle bu tünel ve viyadüklerin yapılmasıyla normal bir yol uzunluğunun 650-700 kilometrelik aynı standartlarda normal yolun yapılmasında eş değer para harcanıyor. Bugün ki nominal hesaplamalarla bu yol yaklaşık 2 buçuk kat trilyona mal oluyor. 2 buçuk kat trilyon 2001’den önceki eski Türkiye’nin yaklaşık 3, 4 yıllık toplam yatırımından daha fazla yatırım olmuş oluyor” ifadelerini kullandı.
“KOORDİNELİ BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYORUZ”
Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal ile diğer milletvekillerinin koordineli bir şekilde çalıştığını belirten Dilipak, yol üzerinde sıkıntı olan noktalarda acil kamulaştırma kararları aldıklarını söyledi. Hukuki süreçlerin tamamlandığını dile getiren Dilipak, “Burada Kahramanmaraş’ı Başbakan Yardımcımız Veysi Kaynak ve Genel Başkan Yardımcımız Mahir Ünal ile birlikte bir takım oyuncusu şeklinde çalıştığımız için çalışmaları tamamladık. Buraya gelirken özellikle yol güzergâhı üzerinde sıkıntı oluşturan noktaların acil kamulaştırma kararlarını aldık. Bundan sonraki süreçte hukuki süreç kalmamış oluyor. Sadece prosedürler beklemeler oluyor. Acil kamulaştırma çıktığı zaman 45 günlük dava açılıyor. Acil kamulaştırma şahıslara tebliğ ediliyor. Bu tebliğ süresi de geçen mesafe ortalama 40-45 gün oluyor. Önümüzde engel olan yargı süreçleri vardı. yargı süreçlerimizde bitti. Burada şuana kadar tarih veremiyorduk. Yargı süreci tamamlanmadan bir şey yapamıyorsun. Şuan yargıyı tamamladık, top bizde. Hem siyasi irade de hem de müteahhitte. 2018 itibariyle Göksun Kahramanmaraş arası, 2017 sonu itibariyle de Çağlayan ve Tekir tünelimiz açılmış olacak. Andırın yol ayrımında Göksun tünel çıkışına kadar bir sorunumuz kalmayacak. Müteahhidimiz için ilerlemeye engel olacak sıkıntıları ortadan kaldırdık. Hızlı bir şekilde çıkmasına vesile olan Başbakan Yardımcımız Veysi Kaynak’a da teşekkür ediyoruz” dedi.
“15 TEMMUZ ŞEHİTLERİNİ RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUZ”
Konuşmasının sonunda 15 Temmuz 2016 yılında meydana gelen FETÖ mensuplarının hain darbe girişimi sırasında hayatını kaybeden şehitleri rahmet ve minnetle andıklarını belirten Dilipak, “Bu vesileyle de 15 Temmuz şehitlerimizi ve tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz. Güçlü Türkiye’nin eserlerini de onların bize göstermiş olduğu ölçüler içerisinde göstermiş olduğu güçlü Türkiye’yi oluşturmak içinde bizlere vermiş olduğu manevi emaneti de yerine getirmenin gururu içerisinde bu yolları yapıyoruz. Onların ruhu şad olsun. Onlar bu topraklar için canlarını verdiler. Allah onlardan razı olsun. İnşallah rabbim bize 15 Temmuz gibi böyle hain darbe girişimlerini göstermez” açıklamalarında bulundu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.