Mehmet GÜLER
TUHED / Prof. Dr. Salih ÖZBARAN
Türkiye’deki tüm tarih severlerin ve tarih eğitimcilerinin dergisi olmaya çalışmanın yanısıra tarih eğitimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmelerin paylaşıldığı, tartışıldığı ve kritik edildiği bir platform olma amacını taşıyan; tarih eğitimi- eğitim tarihi- tarih yazımı alanlarında araştırma-inceleme-kritik ve çeviri çalışmalarını içeren dergi; ulusal ve uluslararası düzeyde alanda önemli bir boşluğu dolduran Türk Tarih Eğitimi Dergisi TUHED’in Ekim 2016 sayısı zengin ve ilgi çekici bir içerikle yayınlandı. Dergide 4 araştırma makalesi, 6 inceleme makalesi, 1 eski yazıdan ve 1 de Rusçadan çeviriye yer bulumaktadır.
Dergi Mayıs 2016 sayısını ise çalışmalarıyla tarih araştırmalarında önemli bir boşluğu dolduran bu alana değerli katkılar sunan Prof. Dr. Salih ÖZBARAN hocamıza armağan etme gibi önemli ve anlamlı bir karar aldı. Bu sayı; Tarihçilik Zor Zanaat, Tarih ve Öğretimi, Güdümlü Tarih, Geçmişi Güncelleştirmek gibi önemli eserleri makale çevirileri, derlemeleri ve yurt içinde ve yurt dışında yayınlanmış çeşitli makaleleri ile tarih öğretimi/yazımı sorunlarını sürekli canlı tutan ve çözüm önerileri sunan Prof. Salih ÖZBARAN hocamız için güzel bir armağan olacaktır.
Hatta haddim olmayarak naçizane bir arzu ile derginin büyük önem arz edecek olan bu sayısını basılı bir unsur olarak raflarda görmek hocamızın Türk tarihçiliğine sunduğu katkıya kalıcı, güzel ve anlamlı bir jest olabilir.
Bu vesile ile başta danışmanım Doç. Dr. Ahmet ŞİMŞEK olmak üzere TUHED yayın kurulu ve yazarlarına şükranlarımı sunarım.
TUHED Ekim 2015 sayısı dergi içeriği:
ARAŞTIRMA MAKALELERI
Tarih Öğretiminde Tarihî Film ve Tarihî Dizilerin Kullanılmasına İlişkin Tarih Bölümü Öğrencilerinin Görüşleri (Kırklareli Üniversitesi Örneği)
Sezai ÖZTAŞ
Çokkültürlülük ve Yurtseverlik Bağlamında Azınlık Öğrencilerinin Tarih Dersleriyle İlgili Algıları
Fatih YAZICI, Yücel KABAPINAR
5-10. Sınıf Öğrencilerinin Savaş ve Barış Kavramına Yükledikleri Anlamların Resimler Yoluyla İncelenmesi
Özgür AKTAŞ
Öğretmen Adaylarının Tarihi Görselleri Analiz Düzeyleri
İbrahim TURAN, Hasan ASLAN
İNCELEME MAKALELERI
Osmanlı Devleti’nde Bir Dünya Tarihi Deneyimi: Mizancı Mehmed Murad Ve Tarih-i Umumi’si
Emrah YILDIZ
Robert Kolej Mezunları ve Meşhurları
Fatma ACUN
Tarihin “Öteki” Yüzü: Türkiye ve Yunanistan Örneğinde Tarihi Yeniden Algılamak
Esra ÖZSÜER
Devrim Sonrası İran Ortaokul Tarih Ders Kitaplarında Türklere İlişkin Söylemlerin Analizi
Hülya ÇELİK, M. Bilal ÇELİK
Rusya Tarih Ders Kitaplarında Türk-Osmanlı İmgesi
Ahmet ŞİMŞEK, Nigar MEHERREMOVA CENGİZ
Türk Eğitim Tarihi İçerisinde Mevlevîhanelerin Yeri
Serdar ÖSEN
KRITIK TEMELLI ÇALIŞMALAR
Kavramlar Tarihi: Politik ve Sosyal Dilin Semantiği ve Pragmatiği Üzerine Araştırmalar - Reinhart Koselleck
Halil İbrahim EROL
ÇEVIRI MAKALE
Tarih Tedrîsâtı Hakkında - İhsan
Hamide KILIÇ
Yarım Kimliğin Oluşmasının Yolu - Rusya'nın Tarihine Avrupa Merkezci Bir Yaklaşım (Rus Tarihinin Yeni Eğitim Konseptinin Analizi) - Dmitry SEMUSHIN
Nigar MEHERREMOVA CENGİZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.