EĞİTİMDE DİKİŞ NEDEN TUTMADI?

Türkiye’de iyi kötü 1995 yılına kadar eğitim fena değildi. Lise geçiş sınavları, Üniversiteye giriş sınavları yapılır ve vatandaş itiraz etmez isyan etmezdi.

Sistemde en azından şimdikilerden çok daha iyi ve adildi.

Önce eğitimi 8 yıla çıkardılar.

Bu yetmedi 12 yıla çıkardılar.

Şimdi okul bitirmiş ama bir iş bilmeyen milyonlarca genç babalarının vereceği harçlığa mahkûm bir hayat sürdürüyor.

**

Ak Parti’nin 20 yıllık iktidarı süresince 8 Milli Eğitim Bakanı değişti. Her gelen yeni bir sistem uygulamaya çalıştı. Sonuç ise; eğitimde iflas bayrağını çekmek olmuştur.

Üzülerek ifade etmem gerekirse;

Dindar nesil sloganıyla yola çıkıldı. Ama tam tersi bir durum ortaya çıktı. Diyanetin görevi neredeyse İl Milli Eğitim Müdürlüklerine verildi. Türkiye gibi genç bir kuşak ve üretim söz konusuyken, Teknik Okulları öteleyerek her yere İmam Hatip Okulları açma gayreti içine girdik.

Kimse kusura bakmasın; Kahramanmaraş’ta İmam Hatip Ortaokulu kız- erkek ayrı ayrı, liseler de bu şekilde. Ama öğrenci az olduğu için devasa binalar boş dururken diğer okullarda sınıflar tıklım tıklım.

Bunun suçlusu kim?

İmam Hatip dışında ki okullarda okuyan öğrencilerin suçu günahı ne?

Kahramanmaraş Eğitimde geçen yıl 61. Sıradaydı, bu yıl tahmin ediyorum bu rakamında üzerine çıkar.

Burada işi bilen, işinin ehli insanlar makamlara gelmesi gerekirken, sendika ve siyaset öncü oldu. Yandaşlar belli koltuklara oturdular.

1981 yılından bu yana Kahramanmaraş’ta Eğitim Teşkilatının bu kadar siyasetin ve sendikanın egemenliği altına girdiği bir dönem hatırlamıyorum.

Hakim sendikanın bütün temsilcileri belli ve önemli gözüken okullarda Müdür ya da müdür yardımcısıdır.

Siyasete sırtını dayayan ancak hiçbir özelliği olmayan insanlarda yine aynı şekilde belli koltukları işgal etmektedirler.

Yüreğim yana yana, vicdanımın sesini dinleyerek bunları yazıyorum.

Bu kadar siyaset ve sendika çamuruna bulaşan Teşkilat baştan sona İlkokul müdürleri dahil gözden geçirilmeli ve liyakatli insanlar siyasi ve sendika görüşü dikkate alınmadan makamlara getirilmelidir.

**

Kahramanmaraş gibi muhafazakâr gözüken ama muhafazakâr anlayışların göstermelik yaşandığı şehirlere baktığımızda eğitimde gerilik ile aşı karşıtlığı sanki birbirine uyum sağlıyor gibi…

Kahramanmaraş siyasetine çağrıda bulunuyorum;

Kahramanmaraş Milli Eğitim Teşkilatı ilçeler dâhil ele alınmalı ve eğitimde ki bu kötü gidişin üzerine gidilmelidir.

“Ben yaptım oldu. Ben istedim oldu” anlayışını bırakalım. Ve ülkeye şehre nasıl katkı yapabiliriz buna odaklanalım.

Kahramanmaraş’ta yeterli öğrenci olmayan İmam Hatip Okulları birleştirilmelidir gerekirse…

Siyasilerden sağlıklı ve cüretkar adımlar bekliyoruz!...

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet TAŞ Arşivi