Mehmet GÜLER
MEB Sorunlar
Hayattan en haz aldığım üç şey gözlemlemek, düşünmek ve yazmak.
Bu bağlamda nefes aldığım her an gözlemlerim neticesinde edinimlerimi satırlara aktarmaya devam ediyorum.
Bu yazımda MEB camiasının sorunlarına dair gözlemlerimi kaleme aldım.
Bir başka yazımda ise olumlu gözlemlerimi aktaracağım.
1-“İhtiyaç planlaması” yapılmaması
2- Kadro harici “sözleşmeli-ücretli” vb. atamalar
2- Eğitimcilerin kendini “revize” etmemesi
3-“İletişim” kültüründen yoksun kişilerin eğitimde yer alması
4-“Empati” ve “pedagoji” yetersizliği
5-Okulların “maddi imkân” kısıtlılığı
6-Korkuya dayalı otorite
7-“Öğrenme” yerine “başarı” ve “sınav” odaklı bir süreç yürütülmesi
8-“Düşünme” ve “sorgulama” becerisinin göz ardı edilmesi
9- Çalışma refahını bozan kurum içi “adaletsizlik”ler
10-Çoktan test seçmeli “test bataklığı” ve “deneme fetişizmi”
11- “Kalabalık” sınıflar, “bilinçsiz” veliler, “niteliksiz” idareciler,
12-“Spor” ve “sanat” içerikli derslerin hobi olarak görülmesi
13-Vizyonsuzluk
14-“Liyakat” yerine “kimlik, ideoloji ve bireysel ilişkiler”in öncelenmesi
15-Yönetmelik ifadelerinin muğlaklığı
16- Öğretmenin “itibarını” ve “saygınlığını” azaltan yaklaşımlar
17-“Düşünen”, “üreten” bir nesil yerine “ideolojik nesiller” yetiştirilme gayesi
18-Siyaset üstü bir “eğitim politikası”nın inşa edilememesi
19- Okul-sınıf-bahçe alanının yetersizliği ve
20-“Klasik okul-sınıf” modeli
21- Haftalık ders saatlerinin yoğunluğu
22-Ders çıkış saatlerinin “erken-geç” olması hususu
23- Eğitim-öğretim sürecini destekleyecek “materyal” eksikliği
24-Gereksiz kâğıt israfına sebebiyet “evrak işleri”
25-“Donanımı” ve “niteliği”yle ön plana çıkmış öğretmenleri teşvik edecek bir yapının yoksunluğu
26-Mobbing
27-“Temizlik” ve “güvenlik” elemanlarının yetersizliği
28-“Müfedat” yoğunluğu
29-Öğretmen ihtiyacının karşılanamadığı bölgelerde “zorlayıcı” bir sistemden ziyade “teşvik sistemi”nin hayata geçirilmemesi
30-Değerler eğitiminin “bilimsel” ve “evrensel” ölçütlere uygun bir içerikle işlenmemesi
31-“Yerlilik-Millilik-Evrensellik” dengesinin muhafaza edilememesi
32-Öğretmenlerin “yaşam refahı”nı arttıracak maddi ve manevi adımların atılmaması
33-“Süreç” yerine “sonuç” odaklı bir anlayışın hâkim olması
34-Eğitim-öğretim sürecinde “eğitim” cihetinin ihmal edilmesi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.