Yılbaşı yaklaşmakta. Gazete ve dergi sayfaları boy boy içki reklamları sunmakta.
- şampanya eşliginde havyar masajı ile çok özel bir yılbaşı geçirin..
- Limitsiz içki, eşsiz yılbaşı mönüsü..
- Içkin kapına gelsin. Ekonomik yılbaşı paketleri.
- Yılbaşına özel iç giyim. Kredi kartı, havale yok. kapıda öde.
Yapılan bu tür içki teşviki reklamlarıyla, Türkiye"miz alkol tüketiminde dünya üçüncülügüne oturmuştur.
Yeşilay derneginin bu konuda yayınladıgı raporlarda çok çarpıcı tespitler var.
- 1930"lu yıllarda kişi başına 1 litre olan alkol tüketimi, bu gün 20 litreye yükselmiş.
- Türkiye"de 25 milyon alkol kullanıcısı oldugu, bunun 7 milyonu bagımlı oldugu belirtilmiş.
Diger yanda, ? Ayşe teyzelerde alkolik oldu ? gibi, gazetelerde ilginç yazılara rastlıyoruz.. Görüyoruz ki içki tüketimi kadınlar arasında da yaygınlaşmakta.
Bu konuda Mey içki"nin CEO"su Galip Yorgancıoglu bir konuşmasında şöyle diyor.
? Bu yılbaşında tüketimin artmasını bekliyoruz. Bu yıl evde tüketim daha çok olacak çünkü ev partileri moda oldu. ayrıca hemen her markanın promosyonu var. Bu da tüketici açısından ev kutlamasını cazip kılıyor ? diyor.
Anlaşılıyor ki yılbaşı geceleri artık toplumumuzda önemli geceler arasında yerini almış durumdadır.
Ne diyelim, içeniyle içmeyeniyle bu tablo hepimizin.
şimdiden yılbaşınızın saglıklı ve huzurlu geçmesi temennisiyle.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.