İbrahim Gülsu
Eğitim Sürecimiz-3
‘’Hep durum tespiti mi yapacağız?’’
EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN SÜREGENLİĞİ, YAYGIN EĞİTİM
Bu konuya tüm paydaşlarla bütüncül yaklaşmak gerekir.
Eğitim, sadece belli bir dönem örgün eğitime devam etmek değildir. Asıl eğitim yaygın olandır. Hayat boyu eğitim ve öğrenme, mesleki gelişim devam etmeli. Öğrenme zinciri koparsa bireyde sosyal, bedensel ve zihinsel hastalıklar başlar.
Toplumun değerlerinin yaşandığı ekonomik, sosyal, kültürel hayat, insanlar arasındaki iletişim kalitesi her yerde capcanlı yaşamalı. Yetişkinler her konuda çocuklara model olmalı.
Bu toplum, özellikle de yetişkinler yaşanan hayatta değerleri ile kavgalıysa, gençlerden, çocuklardan nezaket, dürüstlük ve çalışkanlık beklenmemeli. Toplum değerleri ile kavga ediyorsa, çocuklara örneklik yapamaz. Onun için de çocukları, gençleri eleştirmeye hakkımız yoktur.
Bireyin ve toplumun her tür probleminin ilacı meşguliyettir. Toplumun hiçbir ferdi sokakta geziyor, işsiz olmamalı. Hele hele üniversite mezunlarının işsiz olması kangrene dönüşmüştür. Ülke genelinde açılan binlerce ‘’ cafe’’ bunun göstergesidir.
Özellikle yaşı ilerlemiş kız çocuklarının, özürlülerin halk şirketlerine ortak edilip iş üretmeleri sağlanmalıdır. Bu konu yaygın eğitimin çok önemli bir ayağıdır. Çünkü işsizlik bireyleri hayattan koparır, mutsuzlaştırır.
Ayrıca yeni başlayan sosyal ağ esareti, gençleri, yetişkinleri ablukaya almış durumda.
Milletler millet olarak yaşamak istiyorsa milli sosyal medyalarını oluşturmalı, diğer ağları kapatmalıdır. Bu konu ülkelerin bağımsızlık, hürriyet, onur meselesidir. Bir avuç Siyonist, kapitalist çeteye esir olma meselesidir.
EĞİTİMİN CAN DAMARI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Eğitimin, öğretimin lokomotifi, terbiyecisi öğretmendir. Öyleyse şu an öğretmen yetiştiren kurumlar nerede? Öğretmen okulları eğitimin olmazsa olmazıdır.
Bu konudaki tekliflerimizi sıralarsak:
• Öğretmen okulları, acilen açılmalı ve öğretmen adayında mesleki duygu yoğunluğunun oluşması için muhakkak yatılı olmalı.
• İlkokuldan sonra çok iyi bir seçimle öğretmen aday adayları belirlenmeli.
• Ülkenin zeki, çalışkan, istekli, model tiplerinin öğretmen olması sağlanmalı.
• Öğretmenlik bir ruh halidir. Sadece akademik bir donanım gerektirmiyor. Öğretmen seçiminde bu özellik çok önemlidir.
• Aday adayları, aday oluncaya kadar eğitim sürecinde gözlenmeli ve elenmeli. Öğretmenin hasına ulaşıncaya kadar bu devam etmeli.
• Öğretmenin aday adaylıktan, adaylığa; oradan uzman öğretmenliğe geçişi sürecinde öğretmene verilecek eğitimin her boyutunda; öğretmenin donanımlı, üretken, model olarak yetiştirilmesi için müfredatlar çağı ve çocuğu yakalayacak kalitede olmalı.
• Öğretmen adaya dönüşünce de öğretmenin atanma kaygısı olmamalı.
• Atanan öğretmenin ekonomik doygunluğu olmalı ki gözü özel derste, ikinci işte olmasın.
• Öğretmenlik durağan bir meslek değil, öğrenmeye, gelişime, değişime açık bir meslektir.
Öğretmenlik, ömür boyu devam eden bir öğrenciliktir, bir keşif yolculuğudur. Dolayısıyla öğretmen, yetenekleri, ruhları keşfeden bir kâşiftir.
• Çocuğun ikinci ailesi sınıftır. Öğretmen, anne baba yarısıdır.
• Öğretmen sınıf kapısını açarken kutsal bir mekana girdiğinin şuurunda olmalı. Bir öğretmen adayında bu ruh hali ve meslek sevgisi yoksa o aday öğretmen olmamalı.
İşte, geleceğim olan çocuklarımı eğitecek öğretmen böyle yetiştirilmeli.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.