Andırın’ı Osmaniye’ye Bağlamak

Osmaniye Belediye Başkanı Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili İmran Kılıç’ında hazır bulunduğu Tirşik Festivalinde Andırın’ı Osmaniye’ye bağlamak için mücadele edeceğini dile getirmiş.

Getirmiş, getirmesine ama Milletvekili Sayın Kılıç’da gereken cevabı vermiş. Diline sağlık.

Peki neden Andırınlı vatandaş zaman zaman Osmaniye’ye bağlanma noktasında sesini yükseltir?

Andırın- Osmaniye yolu ne durumdadır bunu bilmiyorum. Yıllar var ki bu yolu kullanmadım. Eğer Andırınlı vatandaş bu taleplerini zaman zaman dile getiriyorsa, bu insanların sesine kulak vermek ne istediğine bakmak gerekmez mi?

Andırın Dernek Başkanı Ahmet Kolutek beyi aradım. Neler oluyor diye sordum? Ahmet bey de tirşik festivaline katılan bir isim. Andırın ilçemizin gelişmesi ve kalkınması için kendince büyük çaba harcıyor. Tanıtım için bir çok faaliyet yapıyor. Eğitim ve kültür adına yaptıklarını önemsiyor ve destekliyorum.

Ahmet bey diyor ki; “Andırın’ı Kahramanmaraş’tan kimse koparamaz. Elbistan ilçesi kadar nüfusu olan Osmaniye, önce kendi merkezine hizmet etsin sonra da Andırın’ın derdine düşsün” diyor.

Bunu söylüyor ama Ahmet bey; siyasileri de üstü kapalı eleştiriyor. Andırın’da siyaset yapan figürler Andırın’a değil kendine çalışıyor demeye getiriyor.

Başkonuş, Andırın, Geben, Göksun benim gezi yolumdur. Fırsat buldukça atlar arabama bu güzergahta gezerim. Yeşilin bütün tonlarını gördüğümüz Andırın ilçemizde siyasetçiler bıçak gibi değil de testere gibi olsunlar.

Kahramanmaraş’tan ayrılmak ve Osmaniye’ye bağlanmak isteyen Andırınlılara da zaman zaman hak vermiyor değilim. Andırın- Kahramanmaraş yolu revize edilse, biraz genişletilse, bir köprü atılsa, virajlar biraz elden geçirilse belki de insanlar Kadirli ve Osmaniye yerine Kahramanmaraş kent merkezini tercih edeceklerdir. Öyle sağda solda ahkam kesmek ile siyaset yapılmıyor. Siyaset bedel ister. Siyaset fedakarlık ister. Siyaset vatandaşa hizmet ister.

Her ne kadar Osmaniye Belediye Başkanının açıklamasına katılmasam bile Andırınlı vatandaşların zaman zaman feryatlarına da hak veriyorum.

İlçeleri ile yol problemi yaşayan Kahramanmaraş’a baktığımızda; Afşin, Göksun Kayseri ile, Elbistan Malatya ile, Pazarcık Gaziantep ile komşuluk ilişkileri geliştirip, merkeze yönelmiyor, alışverişlerini başka yerlerden temin cihetine gidiyorsa hatayı biraz da merkezde yaşayan insanlarda da aramak gerek diye düşünüyorum.

Kahramanmaraş’ta ilçeler arası yol sorunu çözülmeden insanların farklı şehirlere bağlanma talepleri de devam edecektir. Önce ulaşım!...

**

HAVALİMANI NE OLACAK?

Kahramanmaraş sanayi şehridir. Her gün onlarca insan gelip gidiyor. 30 bine yaklaşan Üniversite öğrencisi de belli bir potansiyeldir.

Her ne hikmetse uzun yıllardır biz bu sorunu çözemedik. Aslında çözer gibi göründük amma çözmek istemedik. Yoksa çözülmemesi için önünde öyle fazla engellerde görmüyorum.

Yeter ki biz bunu isteyelim.

Ordu-Giresun Havalimanı deniz doldurularak yapıldı. Kahramanmaraş dağlarından daha sarp ve dik dağlara sahip. Her ne hikmetse orada dağ bir sorun teşkil etmezken bizdeki küçük tepeler bile engel oluyor, sorun oluyor.

Gaziantep karayolunu alta alamayan, almaktan korkan bir siyasi irade, bir petrol istasyonunu kamulaştıramayan bir anlayış, imar da bile hava alanı olmayan bir imar planının uygulandığı bir şehirde siz hangi sorunu çözme iradesine sahip olabilirsiniz?

Kahramanmaraş’a nereden girerseniz giriniz. Işıklandırma, ağaçlandırma, bulvar düzenleme, refüj uygulamaları ancak kasabalarda olan bir görüntü arz ediyor.

Karayolları bölge müdürlüğü Çiğli köyünden Kılavuzlu köprüsüne kadar bu yol 3 şerit diyor. Diyor ama ben bu 3 şeridi göremiyorum. Erkenez köprüsü yani havalimanı kavşağı ve oradaki görüntü eski Türkiye’de kaldı. Yeni Türkiye’ye yakışmıyor. Ama bizim siyasilerimiz eski Türkiye’nin alışkanlıklarını, hoyratlıklarını aynen devam ettiriyorlar.

İcraat yerine sadece konuşuyorlar. Hizmet yapmak yerine vaad ediyorlar, sorunları öteliyorlar ya da sorunları yok görüyorlar. Daha bu nereye kadar devam edecek? Kahramanmaraş-Göksun yoluna dair artık düşüncelerimi yazmıyorum. Karınca’nın Hac yolculuğuna dönüştü. Bizde bu uğurda bir ömür tüketeceğiz amma bu yolun bittiğini göremeyeceğiz. Önce 2014 Temmuz ayı denildi. Sonra 2016 yılı sonu diye açıklama yapıldı. Şimdi ise 2019 lafı telaffuz ediliyor. Bana göre de bu ilgisizlik böyle devam ederse 2023’de bile bu yol bitmez.

**

AK PARTİ İL BAŞKANI AHMET ÖZDEMİR NE DEMİŞTİ?

Ak Parti İl Başkanı Ahmet Özdemir Ulaştırma çalıştayı sonrasında bir grup gazeteci ile sohbet ederken, 6 aya kadar Narlı konusunda bir gelişme olmaz ise bütün gücümüzü mevcut havalimanı için seferber edeceğiz demişti.

Ulaştırma Bakanlığı Narlı havalimanı olayına sıcak bakmıyor. Bunun artık devlet eliyle yapılmasının bu günkü koşullarda çok çok zor olduğunu biliyorum.

Bu durumda iktidar partisi temsilcilerinin bütün enerjilerini mevcut havalimanı için seferber etmelerini bekliyoruz.

Neler yapılmalıdır?

  1. Karayolu hemen alta alınmalıdır.
  2. Hava sahası içinde bulunan yüksek yapılar yıkılmalıdır.
  3. Petrol istimlak edilmelidir.
  4. Kullanılmayan demiryolu kaldırılmalı, pistin uzatılması için önündeki engeller yok edilmelidir.
  5. Apron kente yakışır bir şekilde yeniden yapılmalıdır. Bu yapılırken de iç hatlar, dış hatlar göz önüne alınmalı ve oyuncak bir bina yapılmamalıdır.
  6. Mutlaka gümrük işlemi yapılacak yatırımlar yapılmalıdır.

Yukarıda saydığımız sorunlar çözülmeden Kahramanmaraş’ta sağlıklı uçuşlar yapılamaz. Bir kentin kaderi bir kişinin eline teslim edilmiş ve bu sebepten dolayı bunlar yapılamıyorsa kimse de kalkıp ben siyaset yapıyorum, güçlüyüm falan da demeye kalkışmasın.

Havalimanının önündeki engeller bunlardır. İl Başkanı Ahmet Özdemir’i verdiği söz doğrultusunda çalışmaya davet ediyorum. Bizler bir olursak, birlik olursak ve İl Başkanına da sahip çıkarsak bu sorunları çözeriz diye düşünüyorum…

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet TAŞ Arşivi