Bir günde üç şehir

Kahramanmaraş’tan kuzey ilçelerine başlattığımız yavaş yolculuğumuzda Beşoluk rampasında ki tek yol sorunu, Tekir mahallesi öncesinde Döngel mahallesi yakınlarındaki heyelan ve yolun durumunu izah ettikten sonra Tekir’e ulaşmıştık.

Tekir-Göksun arasında ki tünellerimiz ve yolumuz için emeği geçenlere dua ettikten sonra kendimizi Göksun ovasında buluvermiştik.

Göksun İlçemizden Elbistan’a kirişi kırdığımızda bir nostalji yaşamak geçmişti hafızamdan.

Göksun- Çardak yoluna girdikten sonra eski günleri hatırlamış, kayınbabamdan da yol menkıbeleri dinleyerek Elbistan’a ulaşmıştık.

(Not: Bir önceki yazımda dile getirdiğim Göksun-Elbistan arasındaki yolun açıklı durumuna ilk sesi Göksun Belediye Başkanımız Sayın Hüseyin Çoşkun Aydın verdi. Telefonla beni arayarak teşekkür etti. O yol ile ilgili Büyükşehir Belediyesinin bir çalışması olduğunu oraya komple yeni asfalt yapılacağının da müjdesini verdi. İnşallah bu sezon yapılarak hizmete girer.)

**

Kahramanmaraş’tan Nurhak ilçemize en kestirme yoldan gitmek isterseniz Adıyaman, Malatya ve tekrar Kahramanmaraş hudutları içine girip çıkarsınız. Yani bir günde hatta iki saatte üç şehirden geçtim diye bir söz söyleseniz yalan söylememiş olursunuz.

Neyse Elbistan-Nurhak arasına yol kalitesi açısından diyecek bir sözümüz yok. Allah ne verdiyse (hız olarak) gaza dokunarak çok kısa bir zaman diliminde 50 km’lik yolu kat edip Nurhak ilçemize ulaştığımızda saat 13.00’ü gösteriyordu.

Kayınbabamın rehberliğinde peyniri teslim alacağımız yere doğru inerken Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi KASKİ ekiplerinin çalışmalarına rast geldik. Nurhak ilçesinin alt yapısı yenileniyor. Ellerine sağlık hızlı da çalışıyorlar.

NURHAK İLÇESİNE HİZMET YÖNÜNDE POZİTİF AYRIMCILIK YAPILMALIDIR

Gazeteciliğe başladığım yıllardan önce bu bölgeye gelme imkanım olmuştu. 1980 yılındaydı sanırım. Bir düğün için gelmiştim. O yıllardan beri bu yöreyi tanırım. 1995’de ise buralı olduk. Eşimin memleketi olunca, düğünde, cenazede bu yöreye geliyorum.

Nurhak yetim bir beldedir. Nurhak ve civarı yeterince hizmet alamamış ve bu sebeple de sürekli göçlerin yaşandığı bir bölgedir.

Nurhak merkez, Kullar, Tatlar, Kapıdere ve civar köylerde tanıdıklarım, dostlarım ve akrabalarım vardır.

Su bol olmakla birlikte tarım istenilen düzeyde değildir. Bu bölgede meyvecilik ve hayvancılık teşvik edilmelidir. Bu konuda proje yapılmalı ve ileri tarım teknikleri konusunda vatandaşlara destek ve teşvik verilmelidir.

Nurhak ilçe merkezinde Büyükşehir Belediyesi alt yapı, yollar ve üst yapı ile ilgili biraz daha fazla destek vermelidir. Nurhak ilçe merkezinde bir tane bile parka rastlamadım. Çocuklar ve gençler için parklar yapılmalıdır. Aynı hizmetleri Kullar ve Tatlar Mahallesi içinde isterim.

Ve peyniri otomobilimize yerleştirdikten sonra Nurhak Kullar, Tatlar, Kapıdere, Gölbaşı istikametinden Kahramanmaraş’a gelmek üzere yola çıktık.

**

Nurhak ilçesinden Kahramanmaraş Elbistan üzeri 210 km ama Gölbaşı üzeri ise 160 km yani Malatya ve Adıyaman hudutlarını geçerek Gölbaşı üzeri Kahramanmaraş’a döndüğümüzde 50 km kadar bir kısalma söz konusudur.

Kayınbabam bu bölgede doğmuş, büyümüş ve daha sonra Elbistan Belediyesinde çalışmış, emekli olmuş şimdi Kahramanmaraş merkezde yaşıyor.

Doğal güzellikleri doyasıya görebilmek ve fotoğraf çekmek için yavaş bir tempoda seyir halindeyiz.

Nurhak- kapıdere arasında soluk alacağınız, dinlenebileceğiniz yerler vardır.

Bir fotoğraf çekimi süresi kadar durarak etrafı inceliyor fotoğraf çektikten sonra aynen devam ediyoruz.

Bu yolun genişletilmesi ve çift şeritli bir yol haline getirilmesi bölgenin refahının da artmasına sebep olacaktır. Adıyaman istikametinden gelen ve İç Anadolu bölgesine geçmek isteyen vatandaşlar için kestirme bir yol olmakla birlikte doğal güzelleri görmek içinde bile seyahat edilmesi gereken bir bölge olarak görüyorum.

Bir zamanlar milletvekili olan Avni Doğan sürekli bu yol ile ilgili TBMM’de konuşma yapar ve bu yolun önemine dikkat çekerdi.

Malatya- Gölbaşı yoluna girdikten sonra ise Kahramanmaraş’a kadar çift şeritli bir yolda seyahat etme imkanı buluyoruz. Bu arada Gölbaşı ilçesi de görülmeye değer bir yerdir. Göl’ün etrafı değerlendirilse güzel bir mesire alanı haline gelebilir. Bu arada Gölbaşı- Düzbağ (Helete) yolu vardır. Bu yolunda bir elden geçirilmesi gerekiyor.

**

27 Haziran 2015 cumartesi günü saat 10.00 gibi Kahramanmaraş’tan Göksun- Çardak- Elbistan- Nurhak-Gölbaşı ve Kahramanmaraş istikametinde yaptığım yaklaşık olarak 400 km olan ancak Kahramanmaraş’a 20.20 gibi ulaşabildiğim bir yolculuktan iki köşe yazısı çıkartırken yol ve geçtiğimiz yerler ile ilgili de küçük çaplı bilgiler vermeye çalıştım.

Bir başka yazıda görüşmek üzere hayırlı iftarlar,

(NOT: Pazar akşamı Cumhuriyet lisesinde Onikişubat Belediyesinin iftar proğramına katıldım. Proğram çok iyiydi. Yaklaşık 3000 kişinin iftarını açtığı bu güzel programa katkı yapan hayırsevere teşekkür ederken, hayırseverleri halkla buluşturan Belediye başkanı Hanefi Mahçiçek’e de teşekkür ediyorum.)

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Mehmet TAŞ Arşivi