Şehir İçinde Hız Limiti Ne Olmalı?

Kahramanmaraş’ta “Şekerdere” “ Kuzey çevre yolu” “Binevler yolu” “Güney Çevre yolu” gibi yoğun ve trafik ışıkları ile donatılmış yollarımız vardır.

Örneğin yukarıda Tekstil lisesinin önünden geçen yolda radar uygulaması yapılır, hız limiti 50 km.

Kahramanmaraş’ta bu soruna bir türlü çözüm yolu bulunmadı, bulunamadı ya da bulunmak istenmedi.

**

Zaman zaman özellikle de Şekerdere dedeğimiz, Ulucamii önündeki ışıktan başlayıp Çukurova Elektrik ve Yunus Emre Taziye evi önünden Yatılı yoluna bağlayan yol…

Ulucamii önünde ışıklardan kalkan bir araç 50 km hızla o rampayı nasıl çıkacak? Sürekli akan bir yol. Şimdi siz bu yol üzerinde radar uygulaması yaptığınızda bu yolu kullanan her araç 50 km hız limitine takılacaktır.

Nitekim zaman zaman bu konuda tartışmalar ve yakınmalar olmaktadır.

**

Kahramanmaraş’ta bu işlere bakan takip eden İl Trafik Komisyonu vardır.

Bu komisyonun yönetmeliğinde Şehir içi hız limiti 50 km olarak gösterilir ancak 20 km’ye kadar da düzenleme yetkisi verir. Yani “ ey kardeşim bu caddeleri siz biliyorsunuz. Biz size 50 km olarak verdik ama trafiğin akışı ve sıkışıklığını önlemek adına siz bunu 70 km’ye kadar da çıkarabilirisiniz” der. Der ama Kahramanmaraş şehir içinde bu yetki hiç kullanılmaz.

Trabzon caddesine şimdi siz 30 km limiti koyarsanız ne olur? Trafik keşmekeş olur, bunun başka bir izahı da olmaz.

O halde Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Komisyonlarına verilen 70 km yetkisini de 90 km’ye çıkartılması yönünde çalışma başlattı. Yani İl Trafik komisyonu kent içinde trafiğin sıkışmaması için trafiğin normal akışını sağlamak için yeniden bir çalışma yapabilir ve yeni hız limitleri koyabilir. Biz bunu bekliyoruz.

Yukarıda isimlerini saydığımız iki şeritli, gidiş ve gelişlerin ayrı olduğu, adına cadde ve bulvar dediğimiz yerlerde hız limiti yeniden gözden geçirilmelidir.

Binevler yolundan Üngüte doğru seyir halindeyken kimin aracı 50 yada 70 km hızla gidiyor?

Vali’nin makam aracı mı?

Emniyet müdürünün aracı mı?

Belediye Başkanının aracı mı? Buradaki hız limitlerine uyuyor.

**

Burada Emniyet Müdürü ve İl Trafik Komisyonu üyelerine çağrıda bulunuyorum.

“Başka şehirlerde uygulanan ancak bize karşı cimri davranılan şu hız limitleri ile ilgili bir çalışma yapılmasını en azından büyükşehirlerde olduğu gibi makul hızlara çıkartılmasını istiyoruz”

Kahramanmaraş’ın Büyükşehir olduğu da akıllardan çıkartılmasın lütfen.

**

3 Eylül 2013 tarihinde gazetelere bu konuda düşen haberi de hatırlatarak bu konuya son noktayı koymak istiyorum.

“Emniyet Genel Müdürlüğü, şehir içinde hız sınırının artırılmasına yönelik düzenleme ile ilgili yazı 81 il’in emniyet müdürlüğüne gönderdi. Yeni eğitim-öğretim sezonunun açılmasıyla birlikte uygulamaya konulması beklenen düzenleme ile artık şehir içi hız limiti 90 olacak”

Takdir Kahramanmaraş kamuoyunundur.

Bizde bu yönde bir düzenleme olacak mı?

Yoksa da “köy muamelesi” görmemiz devam mı edecek?....

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
2 Yorum
Mehmet TAŞ Arşivi