Konuşma dilinden yola çıkıldığında, bu dili öğrenirken edinilen deneyim ve aşamalar gibi haber dilinin de öğrenilen bir dil olduğunu ve benzer bir süreçten geçtiğini kabul etmek gerekir.
Konuşmayı öğrendiğimizde, sözcüklerden daha fazlasını öğreniriz.
Baştan itibaren, bir dili yalnızca nesneleri isimlendirmek için değil, daha da önemlisi diğer insanlara ve dışarıdaki dünyaya karşı nasıl davranacağımızı bulmak için kullanırız.
Her birey, küçük yaşta öğrendiği davranış kalıplarını, sadece öğrenmekle kalmaz. Bunları anlamlandırmaktadır. Dahası, öteki kavramlar ile bağlantı kurmaktadır.
Yetişkinlerin hoş görmedikleri davranışların cezalandırılacağı veya yetişkinlerin hoş gördükleri davranışların ödüllendirileceği, yalnızca “yasak” veya “aferin” sözcükleriyle değil, bu sözcüklerle bağlantılar kurulması sonucu öğrenilir.
Dil ve Haber
İçinde bulunulan toplumun kurumları ve kuralları, haberlere de yansımaktadır.
Böylelikle, birey herhangi bir özel çaba harcamaksızın, çoğu zaman da farkında olmaksızın, haberleri okumayı öğrenmektedir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.